Rečna flotila postavila pontonski most u Bačkom Monoštoru
Nedelja, 20.7.2014 | Civilno-vojna saradnja
Pripadnici Drugog pontonirskog bataljona Rečne flotile postavili su juče u rezervatu prirode „Gornje Podunavlje“ u Bačkom Monoštoru pontonski most za potrebe Šumskog gazdinstva „Sombor“. Mostom dužine 82,5 metara i nosivosti 60 tona premošćen je kanal Dunav–Tisa–Dunav.
Pripadnici Drugog pontonirskog bataljona Rečne flotile postavili su juče u rezervatu prirode „Gornje Podunavlje“ u Bačkom Monoštoru pontonski most za potrebe Šumskog gazdinstva „Sombor“.
Mostom dužine 82,5 metara i nosivosti 60 tona premošćen je kanal Dunav–Tisa–Dunav, čime je omogućen bezbedan prelazak teškim transportnim kamionima natovarenim drvnom masom.
Prema rečima najodgovornijih u Šumskom gazdinstvu, oko 7 hiljada hektara šume i korisnici dva vikend naselja orijentisani su na postavljeni pontonski most, a tokom mesec i po dana iz rezervata će preko mosta biti prevezeno više od 12 hiljada metara kubnih trupaca i veća količina pratećeg ogrevnog drveta. Osim toga, stanovnicima tog kraja biće uveliko skraćen put za odlazak na polja i obavljanje poslova poljoprivrednom mehanizacijom.
Radnu grupu za opsluživanje mosta čini deset profesionalnih pontoniraca, kojima komanduje stariji vodnik prve klase Nebojša Pavličević, komandir mosnog mesta prelaska, i za njih vremena za predah gotovo da i neće biti. Dežurstvo na mostu traje neprekidno i podrazumeva obezbeđenje mosta, kontrolu i regulisanje saobraćaja, navođenje vozila, kontrolu vezova i spojnica, otvaranje mosta za potrebe rečnog saobraćaja i njegovo ponovno spajanje.
Veoma su važni i stalno praćenje vodostaja – jer padanje ili rast nivoa vode zahtevaju skraćivanje, odnosno produženje mosta – i identifikacija eventualnih oštećenja tokom eksploatacije. Pontonirci će brinuti i o otklanjanju drvnog otpada koji pliva vodom sa uzvodne strane kako bi sprečili narušavanje bezbednosti mosta.
– Pružanjem usluge, kojom će se u budzet Republike Srbije priliti značajna sredstva, vojnici i starešine realizuju i praktične sadržaje kolektivne obuke u uspostavljanju i održavanju mosnog mesta prelaska – ističe kapetan Marko Radojčić, komandir pontonirske čete.
Mostom dužine 82,5 metara i nosivosti 60 tona premošćen je kanal Dunav–Tisa–Dunav, čime je omogućen bezbedan prelazak teškim transportnim kamionima natovarenim drvnom masom.
Prema rečima najodgovornijih u Šumskom gazdinstvu, oko 7 hiljada hektara šume i korisnici dva vikend naselja orijentisani su na postavljeni pontonski most, a tokom mesec i po dana iz rezervata će preko mosta biti prevezeno više od 12 hiljada metara kubnih trupaca i veća količina pratećeg ogrevnog drveta. Osim toga, stanovnicima tog kraja biće uveliko skraćen put za odlazak na polja i obavljanje poslova poljoprivrednom mehanizacijom.
Radnu grupu za opsluživanje mosta čini deset profesionalnih pontoniraca, kojima komanduje stariji vodnik prve klase Nebojša Pavličević, komandir mosnog mesta prelaska, i za njih vremena za predah gotovo da i neće biti. Dežurstvo na mostu traje neprekidno i podrazumeva obezbeđenje mosta, kontrolu i regulisanje saobraćaja, navođenje vozila, kontrolu vezova i spojnica, otvaranje mosta za potrebe rečnog saobraćaja i njegovo ponovno spajanje.
Veoma su važni i stalno praćenje vodostaja – jer padanje ili rast nivoa vode zahtevaju skraćivanje, odnosno produženje mosta – i identifikacija eventualnih oštećenja tokom eksploatacije. Pontonirci će brinuti i o otklanjanju drvnog otpada koji pliva vodom sa uzvodne strane kako bi sprečili narušavanje bezbednosti mosta.
– Pružanjem usluge, kojom će se u budzet Republike Srbije priliti značajna sredstva, vojnici i starešine realizuju i praktične sadržaje kolektivne obuke u uspostavljanju i održavanju mosnog mesta prelaska – ističe kapetan Marko Radojčić, komandir pontonirske čete.