Letačka obuka na školskom avionu „lasta“
Sreda, 8.1.2020 | Obuka
Ministar odbrane Aleksandar Vulin prisustvovao je danas na aerodromu „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović” u Batajnici letačkoj obuci na školskom avionu „lasta” koji se koristi i za obuku kadeta Vojne akademije.
Govoreći o značaju tog vazduhoplova, komandant 252. školsko-trenažne avijacijske eskadrile 204. vazduhoplovne brigade potpukovnik Boško Šerbedzija istakao je da se u toj jedinici od prošle godine u naoružanju nalazi avion „lasta“.
— Njegovim uvođenjem u operativnu upotrebu i njegovim uključivanjem u proces letačke obuke, obuka je kvalitativno značajno unapređena. Avion „lasta“ svojom savremenom digitalnom avionikom i uređajima obezbeđuje obuku u osnovnom, navigacijskom, figurnom, instrumentalnom i noćnom letenju — naglasio je potpukovnik Šerbedzija.
Prema njegovim rečima, kadeti na taj način stiču odlične preduslove za prelazak na avion G-4, na kome završavaju obuku u Vojnoj akademiji, kao i sva neophodna znanja i predispozicije da postanu piloti Ratnog vazduhoplovstva.
Instruktor letenja iz 252. školsko-trenažne avijacijske eskadrile major Aleksandar Mrvić istakao je da je zadatak te eskadrile selekcija kandidata, a zatim i početna i osnovna obuka na avionu „lasta“ V-54.
— Ti isti kandidati postaju kadeti, i kada prođu taj selektivni nivo obuke, i na četvrtoj godini školovanja počinju s obukom na avionu tipa „lasta“ — naglašava major Mrvić dodajući da je vazduhoplov „lasta“ odličan prelaz između selektivne obuke i obuke na avionu "Super Galeb" G-4, a zbog letnih karakteristika i performansi „laste“ veoma je značajno što je uveden u naoružanje našeg vazduhoplovstva.
Važan element upotrebe svakog vazduhoplova je i održavanje, jer avion u svakom trenutku mora biti ispravan, a stariji vodnik prve klase Goran Teodorović koji je zadužen za prvostepeno održavanje na avionu „lasta“ V-54, naglasio je da je reč o dosta složenijem vazduhoplovu za održavanje od ostalih iste namene koje je jedinica do sada koristila za početnu obuku.
— Prošli smo sve obuke za održavanje i u prvom i drugom stepenu ovog tipa vazduhoplova i spremni smo da održavamo njegovu kompletnu ispravnost. Reč je o avionu novije proizvodnje, s novom avionikom, novom tehnologijom i kompletno je digitalan, izbačeni su svi analogni uređaji — naglasio je stariji vodnik Teodorović dodajući da taj nivo digitalizacije omogućava očitavanje podataka, parametara rada motora u vazduhu i na zemlji, što je savremenije od onih koje su u jedinici za tu namenu koristili.