Летачка обука на школском авиону „ласта“
Среда, 8.1.2020 | Обука
Министар одбране Александар Вулин присуствовао је данас на аеродрому „Пуковник-пилот Миленко Павловић” у Батајници летачкој обуци на школском авиону „ласта” који се користи и за обуку кадета Војне академије.
Говорећи о значају тог ваздухоплова, командант 252. школско-тренажне авијацијске ескадриле 204. ваздухопловне бригаде потпуковник Бошко Шербеџија истакао је да се у тој јединици од прошле године у наоружању налази авион „ласта“.
— Његовим увођењем у оперативну употребу и његовим укључивањем у процес летачке обуке, обука је квалитативно значајно унапређена. Авион „ласта“ својом савременом дигиталном авиоником и уређајима обезбеђује обуку у основном, навигацијском, фигурном, инструменталном и ноћном летењу — нагласио је потпуковник Шербеџија.
Према његовим речима, кадети на тај начин стичу одличне предуслове за прелазак на авион Г-4, на коме завршавају обуку у Војној академији, као и сва неопходна знања и предиспозиције да постану пилоти Ратног ваздухопловства.
Инструктор летења из 252. школско-тренажне авијацијске ескадриле мајор Александар Мрвић истакао је да је задатак те ескадриле селекција кандидата, а затим и почетна и основна обука на авиону „ласта“ В-54.
— Ти исти кандидати постају кадети, и када прођу тај селективни ниво обуке, и на четвртој години школовања почињу с обуком на авиону типа „ласта“ – наглашава мајор Мрвић додајући да је ваздухоплов „ласта“ одличан прелаз између селективне обуке и обуке на авиону "Супер Галеб" Г-4, а због летних карактеристика и перформанси „ласте“ веома је значајно што је уведен у наоружање нашег ваздухопловства.
Важан елемент употребе сваког ваздухоплова је и одржавање, јер авион у сваком тренутку мора бити исправан, а старији водник прве класе Горан Теодоровић који је задужен за првостепено одржавање на авиону „ласта“ В-54, нагласио је да је реч о доста сложенијем ваздухоплову за одржавање од осталих исте намене које је јединица до сада користила за почетну обуку.
— Прошли смо све обуке за одржавање и у првом и другом степену овог типа ваздухоплова и спремни смо да одржавамо његову комплетну исправност. Реч је о авиону новије производње, с новом авиоником, новом технологијом и комплетно је дигиталан, избачени су сви аналогни уређаји — нагласио је старији водник Теодоровић додајући да тај ниво дигитализације омогућава очитавање података, параметара рада мотора у ваздуху и на земљи, што је савременије од оних које су у јединици за ту намену користили.