Борбена обука пилота јуришних авиона „орао“

Среда, 26.3.2025 | Обука
На аеродрому „Морава“ у Лађевцима и у широј околини реализује се борбена обука млађих пилота јуришних авиона „орао“ и обука техничког особља из састава 98. ваздухопловне бригаде.

С циљем одржавања и унапређења вештина за пружање ваздухопловне ватрене подршке копненим и специјалним снагама у извођењу борбених операција, пилоти 241. ловачко-бомбардерске авијацијске ескадриле увежбавају тактичке маневре и извршење гађања, ракетирања и бомбардовања циљева на земљи.

Раме уз раме са њима на писти су и техничари свих специјалности, који проверавају исправност ваздухоплова и задужени су за њихову припрему за летење. Пред полетање и по слетању редовно проверавају битне делове авио-мотора, електро-склопове и инструменте на „орловима“.

Заступник заменика команданта 241. ловачко-бомбардерске авијацијске ескадриле мајор Горан Цукавац истиче да је борбена обука у тој јединици најбитнија јер представља суштину свих задатака које њени припадници обављају. По његовим речима, у току је борбена обука млађих пилота, која се изводи у две фазе — почетној и напредној.   

— У почетној фази пилоти се упознају са нападним навигацијским системима на ваздухоплову, нишанским системом и начином употребе свих система. Напредна борбена обука је доста сложенија. Она подразумева летење у групи на малим висинама и у бришућем летењу. Позив пилота је најзанимљивији грађанима, међутим, ми без техничара не можемо да функционишемо, они нам обезбеђују исправност авиона, навигацијских ситема, система наоружања и да уопште обавимо лет — истакао је мајор Цукавац додајући да је веза између пилота и техничара нераскидива.

Пилот у 241. ловачко-бомбардерској авијацијској ескадрили, поручник Стефан Грбић каже да је још као дечак, гледајући емисије о пилотима, маштао да се бави тим занимањем. Напомиње да пут до звања пилота није лак, да изискује доста посвећености, истрајности и мотивисаности, али да је сваки пут када полети свестан да је сав тај труд вредео, јер осети љубав, задовољство, срећу, осећај успеха и поноса.

— Ово је позив који ми је пружио много задовољства. Млади треба да пронађу у себи ту жељу, не треба да се устручавају, нити да страхују од неизвесности коју овај позив носи. Када погледате из птичје перспективе нашу отаџбину, прелепо је, уживање је на такав начин доживети и видети Србију. Свесни сте која је то одговорност, али и привилегија бавити се овом професијом. Ми пилоти смо веома блиски, а старије колеге, наставници, према нама млађима се односе као ментори, настоје да нам пренесу своје вештине и целокупно знање. Ту се гради посебна веза, доста се зближимо и држимо блиско, не само у јединици већ и ван посла — објаснио је поручник Грбић, који лети већ шест година. 

Интензивном обуком, која се у ескадрили спроводи у току целе године, унапређује се борбена готовост јединице и развија међусобно поверење и повезаност између пилота и техничара, који блиско сарађују у обављању најзахтевнијих задатака.

Младићи и девојке који желе да постану пилоти Војске Србије, а завршили су основне академске студије на цивилним факултетима и у овој години навршавају до 27 година живота, могу се пријавити на јавни оглас за слушаоце војностручног оспособљавања за резервне официре Војске Србије рода авијације, који је отворен је до 31. марта. После шестомесечног оспособљавања најуспешнији ће добити могућност да одмах ступе у професионалну војну службу, да наставе обуку као официри рода авијације и потом добију звање пилота авиона, пилота хеликоптера или пилота-оператера даљински пилотираног ваздухоплова.

Повезане вести